Podzimní setkání japonských firem

Podzimní setkání japonských firem 2017

V poslední říjnový den se sál Městské knihovny v Lounech zaplnil více než čtyřiceti zástupci z jedenadvaceti japonských firem, respektive jejich dceřiných společností působících na území České republiky. Zvoucí organizací se tentokrát stala společnost Fujikoki Czech ze zdejší průmyslové zóny. Organizátoři navázali na tradici každoročních setkávání, iniciovaných personalisty dotyčných podniků a zaměřených na výměnu zkušeností, zkrátka „jak to dělají“, rozumějme personální práci, v pořádající společnosti. Lounské, vlastně lounsko-cítolibské setkání pojalo akci ze širšího pohledu: Kromě personalistů slibovaný program přilákal i několik firemních odborníků přes informační technologie a systémy, a také pracovníky zodpovědné za právní záležitosti. Jak organizátoři avizovali, část setkání byla věnována tématu GDPR, tj. evropské direktivy k ochraně osobních a firemních dat, která bude od května příštího roku oficiální součástí české a evropské legislativy a významně se projeví právě ve firmách. V našem případě nařízení nahradí zákon na ochranu dat z roku 2000. Nařízení je potřebné ve světě, ve kterém se díky četným možnostem sdílených elektronických připojení zvyšuje riziko zneužití dat s následným poškozením konkrétních osob.
Po úvodním krátkém vstupu s informacemi o Fujikoki Czech s „předpremiérou“ zatím ještě neoficiálního nového firemního webu následoval seminář vedený Mgr. Evou Škorničkovou, která se důkladně věnuje problematice spojené s uplatněním zmíněné evropské direktivy ve veřejném i soukromém sektoru. Volba této expertky se ukázala být správným tahem, po celou dobu půldenní prezentace byl očividný seriózní přístup. Bohužel obavy budoucích uplatňovatelů GDPR přispěly k tomu, že se vyrojilo nemálo rádobyporadců, kteří zneužívají zvláště hrozeb tvrdých sankcí za porušování výlučně pro zlatokopecké účely a místo věcného výkladu straší a nabízejí následné poradenské služby za nepřiměřené ceny. Proto právě věcný, srozumitelný a názorný výklad, podepřený zkušenostmi z přípravné fáze účastníci velmi oceňovali a dotazy pršely.
Po společném obědě v kantýně společnosti Fujikoki Czech následovala prohlídka provozu závodu, který v lounské průmyslové zóně zahájil výrobu před 15 lety. Počet prodaných expanzních ventilů do klimatizací motorových vozidel v letošním roce překročí devítimilionovou hranici, výrobky tak najdeme v klimatizacích poloviny aut letos vyrobených v Evropě.
Hosté z firem, mezi něž patřili i tři naši sousedé, se v pozdním odpoledni rozcházeli s pocitem, že setkání splnilo svůj účel. Již se těšíme, že se v průběhu příštího roku sejdeme zase u jiného „Japonce“.